EYE zoekt hoofd internationale marketing en promotie

EYE is op zoek naar een:

HOOFD INTERNATIONALE MARKETING EN PROMOTIE (EYE INTERNATIONAL) (36 uur per week)

EYE is het nationale instituut voor de film en het enige museum voor film en de kunst van het bewegend beeld in Nederland. EYE beheert een gerenommeerde filmcollectie van meer dan 40.000 films, en verzorgt bijzondere programmeringen rond de filmgeschiedenis en hedendaagse ontwikkelingen in de filmcultuur. Als schatbewaarder van de film wordt EYE wereldwijd geroemd om zijn kennis en expertise op het gebied van filmrestauratie, onderzoek, educatie en (inter)nationale promotie en presentatie van de Nederlandse film. De organisatie telt 160 medewerkers en heeft diverse dependances.

Internationale marketing en promotie
Het Hoofd Internationale marketing en promotie c.q. de Manager van EYE International speelt een cruciale rol in het vertegenwoordigen van de Nederlandse film en filmindustrie in het buitenland bij (film)festivals, programmeurs, distributeurs, pers, sales-agents en Nederlandse ambassades en consulaten. Daarnaast adviseert en informeert EYE International Nederlandse filmprofessionals over de internationale mogelijkheden van hun films.
Het hoofd geeft leiding aan een team van vijf medewerkers en legt verantwoording af aan de Sectormanager Presentatie, Educatie en Publiek.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Leiding geven aan de afdeling Internationale marketing en promotie en archival loans
• Vertegenwoordigen van de Nederlandse film in het buitenland bij filmfestivals richting programmeurs, distributeurs, pers en salesagents
• Het samen met de directeur en andere functionarissen vertegenwoordigen van EYE in overkoepelende organisaties en het onderhouden van contacten met collega-instituten / instellingen in het buitenland en in Nederland
• Het (doen) ontwikkelen van promotie materialen
• Verantwoordelijk voor de activiteitenbudgetten van de afdeling Internationale marketing en promotie
• Leveren van bijdragen aan activiteiten- en (meer)jarenplannen en -begrotingen vanuit de afdeling Internationale marketing en promotie
• Bijhouden van relevante (internationale) ontwikkelingen op het vakgebied.
• Het stimuleren van interne en externe samenwerkingsverbanden
• Het opbouwen en onderhouden van relevante netwerken

Functie-eisen:
• Academische opleiding of vergelijkbaar werk- en denkniveau
• Kennis van film, filmgeschiedenis en de museumwereld
• In bezit van een uitstekend, relevant netwerk met contacten in de (inter)nationale filmwereld
• Ruime relevante ervaring, onder meer op het gebied van leidinggeven en beleidsontwikkeling binnen een culturele markt- en publiekgerichte instelling
• Representatief, samenwerkend, enthousiast en zelfstandig
• Leidinggevende en organisatorische kwaliteiten
• In staat zijn om op zorgvuldige wijze langdurige relaties op te bouwen
• Goede beheersing zowel mondeling als schriftelijk van de Nederlandse, Engelse en nog minimaal een andere taal..
• Kennis van het opstellen van financiële planningen en begrotingen
• Bereid en in staat om veel te reizen en op onregelmatige tijden en flexibel te werken (incl. weekenden en avonden)
• Een assessment kan mogelijk onderdeel uitmaken van de procedure.

 

Overige informatie

• Het betreft een dienstverband van 36 uur per week voor de duur van 1 jaar met de mogelijkheid tot verlenging
• Voor informatie over de functie kunt u op werkdagen tussen 09.00 en 10.00 uur contact opnemen met Ido Abram, Sectormanager Presentatie, Educatie en Publiek, via telefoonnummer 06-52645449

• Standplaats: Amsterdam-Noord

• Ben je geïnteresseerd in deze functie, stuur dan vóór maandag 1 december 2014 een brief met je motivatie en CV naar Monique Aartsen, Hoofd P&O, personeelszaken@eyefilm.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Author: DDG

Share This Post On

Commentaar, vraag, of antwoord? Draag bij!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.