In een prachtige speech voor de Edinburgh International Television Festival (van augustus 2013 alweer, maar nog altijd relevant), doet Kevin Spacey een oproep aan de film- en televisiesector om de kijker op zijn/haar wensen te bedienen en zo een nieuw verdienmodel te ontsluiten. In heldere taal hoor je zo wat de onvermijdelijke toekomst van televisie is: digital, on demand, pay-per-view, multi-platform… Een toekomst, bovendien, die veel meer ruimte biedt voor storytelling en kwalitatief-inhoudelijke overwegingen, dan het oude televisiemodel met diens pilots en netmanagers…
Naar aanleiding van zijn uitleg over de uitbreng van House of Cards op Netflix, stelt hij:
“And through this new form of distribution we have demonstrated that we have learned the lesson the music industry didn’t learn: Give people what they want. When they want it. In the form they want it in. At a reasonable price. And they’ll more likely pay for it, rather than steal it.”
Bekijk de speech van Kevin Spacey hier:
Volg DDG
Regisseer jij films of programma's die worden uitgezonden op televisie?
Meld je gratis aan bij auteursrechtenorganisatie VEVAM en ontvang vergoedingen voor je werken!
Tijdens onze laatste Algemene Ledenvergadering hebben de DDG-leden drie nieuwe bestuursleden gekozen. We stellen ze graag aan jullie voor in een portretreeks door Myrna Zwart. Als tweede: Martijn Winkler! Lees meer
Tijdens onze laatste Algemene Ledenvergadering hebben de DDG-leden drie nieuwe bestuursleden gekozen. We stellen ze graag aan jullie voor in een portretreeks door Myrna Zwart. Als eerste: Shariff Nasr! Lees meer