COEBERGH en VERTOV winnen Gold SABRE Award

DDG voorzitter Martijn Winkler is met viral video campagne voor Rituals Cosmetics Laughing Buddha in de prijzen gevallen.  De jury van de SABRE Awards riep Laughing Tram Man, op 20 mei in Londen uit tot winnaar in de categorie Fashion & Beauty. Dankzij de video had Rituals Cosmetics binnen twee weken 25.000 nieuwe Facebook-fans, het totaal aantal views van de video staat op ruim drie miljoen. VERTOV digital storytelling tekende voor concept, creatie en strategie. Coebergh Communicatie & PR verzorgde de publiciteit rondom de campagne.

Martijn Winkler, mede-oprichter van VERTOV digital storytelling, licht toe: “We vonden het al geweldig dat zo’n kleine, vrolijke actie op zoveel sympathieke aandacht kon rekenen van online kijkers, maar om onze aanpak nu ook gewaardeerd te zien door een jury van experts is natuurlijk fantastisch. Ja, ook wij krijgen daar een grote grijns van!”

Het verhaal achter Rituals Cosmetics en de lachende Buddha
Het van oorsprong Nederlandse home & body cosmeticamerk vroeg Coebergh Communicatie & PR om in samenwerking met VERTOV een internationale lanceringscampagne te ontwikkelen voor de nieuwe productlijn Laughing Buddha. “Met een verborgen camera tonen we hoe een stel forensen bij de tramhalte wordt opgevrolijkt door een 21e-eeuwse versie van de ‘Laughing Buddha’. De kijker van de video kan niet anders dan meelachen, het werkt zeer aanstekelijk. En daar is het Rituals Cosmetics ook om te doen bij hun oranje gekleurde en energieke Laughing Buddha-collectie: een vrolijke boost aan de dag geven met Laughing Buddha en deze met elkaar delen”, aldus Gervaise Coebergh, founding partner Coebergh Communicatie & PR.

Resultaten
• Views: ruim 3 miljoen (YouTube en andere online video kanalen)
• Shares: 3.000 foto’s en smiles online gedeeld
• Fans: 25.000 nieuwe Facebook fans
• Sales: 75.000 Laughing Buddha cadeausetjes besteld
• Awareness: enorme internationale aandacht in online, print en TV media (waaronder zelfs featured items in prime-time programma’s in Japan, Duitsland en Israël), veel brand awareness and talk-of-mouth op alle verschillende social media kanalen.

Over de SABRE Awards
De EMEA SABRE Awards (Superior Achievement in Branding and Reputation) zijn prestigieuze prijzen voor succesvolle PR-cases en worden uitgereikt door de Holmes Group. Genomineerden waren onder andere Ketchum, MSL Group, Ogilvy Public Relations, Hill+Knowlton Strategies, Glasnost, Porter Novelli en Unity. Het volledige overzicht van genomineerden is hier te raadplegen. 

Over VERTOV digital storytelling
Vertov is een creatief bureau, gespecialiseerd in digital storytelling en visual PR. Vertov bedenkt en produceert commercials, online films, interactieve web-applicaties en media campagnes voor o.a. ANWB, Rituals Cosmetics, Intratuin en Tumblr. www.vertov.com

Over Coebergh Communicatie & PR
Coebergh is een onafhankelijk Nederlands bureau dat werkt voor love brands, (inter)nationale marktleiders en innovators, zoals ASR, easyJet, Aziz Bekkaoui, Floris van Bommel, Veuve Clicquot, Rituals Cosmetics, ebookers, Klarna, TEDxAmsterdam, Tetra Pak, KPN Online, Edwin Oudshoorn, Ermenegildo Zegna, Van Gils, Pauw en Vogue. Met hen deelt Coebergh de gedrevenheid om te willen scoren. Het bureau is groot genoeg om voldoende kennis en slagkracht te bieden, klein genoeg om het persoonlijk te houden. www.coebergh.nl

Author: DDG

Share This Post On

Commentaar, vraag, of antwoord? Draag bij!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.