VERTOV wint Award in Cannes voor viral

‘Winter Is Coming’ van ANWB Wegenwacht winnaar Silver Dolphin in categorie Virals

De viral videocampagne voor de Wegenwacht, ‘Winter is Coming’, is door de jury van de Cannes Corporate Media & TV Awards op 13 oktober tot winnaar uitgeroepen in de categorie Virals. De video, een knipoog naar de bekende serie ‘Game of Thrones’, was online een grote hit en werd eerder al genomineerd voor een EMEA SABRE Award in Berlijn en de Beste Social Media Award in Amsterdam. VERTO tekende voor concept, creatie en strategie van de campagne.

 

De online video van de ANWB vertelt op epische wijze dat de Wegenwacht helemaal klaar is voor de winter, elk jaar weer de drukste periode van het jaar. De Wegenwacht helpt gemiddeld zo’n 3.000 pechgevallen per dag. In de winter kan dit oplopen tot ruim 9.000. ‘Winter is coming’ is een bekende uitspraak uit de populaire serie ‘Game of Thrones’, waarin een onheilspellende winter uit het Noorden de rest van het land dreigt te overspoelen. Gelukkig zijn er stoere ridders om het gevecht tegen dit winterse gevaar aan te gaan.

Ridders van de weg
“De mensen van de Wegenwacht zijn eigenlijk de ridders van de weg,” aldus Martijn Winkler, creative director van VERTOV, “daarom hebben we ze voor een keer ook echt zo neergezet in hun strijd tegen de winter. Ook al is dit een film met een fikse knipoog, we hopen wel duidelijk te maken dat de Wegenwacht elke dag kou en ellende trotseert om individuele automobilisten met pech weer op weg te helpen. Het zijn echte helden, wat ons betreft.”

De video is in de winter van 2015 verspreid via diverse online en social kanalen (YouTube, Facebook, Twitter en een selectie van blogs & influentials). Vergezeld door de hashtag #WinterIsComing liftte de video in bereik effectief mee op de publiciteitscampagne rondom het nieuwe seizoen van ‘Game of Thrones’. De social media webcare-afdeling van ANWB constateerde een opvallende toename in positief brand-sentiment dankzij de campagne.

Credits
‘Winter Is Coming’ – ANWB Wegenwacht: Laat de winter maar komen
Concept en productie: VERTOV
Scenario en regie: Martijn Winkler
Producent: Anne Koopmanschap
Camera: Erwan van Buuren
Edit: Kevin Whelan
Geluid: René Overhorst
Klant: ANWB, David Nannini, Floor Kluizenaar, Paul van Haastert

Over de Cannes Corporate Media & TV Awards
De Cannes Corporate Media & TV Awards is een van de meest prestigieuze internationale festivals voor corporate, online en tv-producties wereldwijd. Jaarlijks zijn er meer dan 1.000 inschrijvingen in 39 categorieën en participeren vele prestigieuze deelnemers met innovatieve en kwalitatieve werken, prominente juryleden (o.m. Oscar- en Emmy- winnaars), afkomstig van over de hele wereld. De begeerde Dolphins (gold, silver, black, blue en white Dolphin – de Grand Prix) worden elk jaar in oktober uitgereikt in Palm Beach Cannes.

Over VERTOV
VERTOV is een creatief bureau, gespecialiseerd in digital storytelling en social media. Vertov bedenkt en produceert online films, commercials, interactieve web-applicaties en social media campagnes voor o.a. ANWB, Rituals Cosmetics, easyJet, Postillion Hotels, ABN AMRO, Eye Wish Opticiens en L’Oréal.

Kijk hier voor de viral:

 

ANWB – Winter Campaign

Author: DDG

Share This Post On

Commentaar, vraag, of antwoord? Draag bij!