Laaggeletterd
For a bowl of rice...
LAPTOP  - Screaming in the Park
Lost Connections
Liszt in China
de Infanterist
Titelsequentie Knetter
M. de Fontgibu & de plumpudding

DDG forum

Van: Patrick Minks 23-10-2008

Heeft de DDG Gazet zijn langste tijd gehad?

Recent is er in het DDG-bestuur discussie ontstaan over het bestaansrecht van de DDG Gazet. Deels ingegeven door de relatief hoge kosten ervan, deels door het idee dat dit soort drukwerk ongelezen in de spreekwoordelijke kattenbak verdwijnt.
De redactie van de Gazet vindt natuurlijk dat het blad wel degelijk bestaansrecht heeft: achtergrondartikelen als in de Gazet zijn minder geschikt als snel te lezen webartikelen, het tastbare papier is lekker voor in bed, in de trein, op de bank of op het toilet, het blad dient tevens als visitekaartje van de DDG naar zijn relaties (1/2 van de oplage).

De redactie en het DDG-bestuur zijn zeer benieuwd naar wat de lezers vinden. Dus schroom niet en reageer.

3 reactie(s):
Hidde Simons / 11-11-2008

In ieder geval blader ik de Gazet altijd even door. Soms lees ik hem ook echt. Heeft deze daarom bestaansrecht? Hoeveel is het waard dat de Gazet als visite-kaartje en toilet leesvoer dient? Wat hebben we er tegen over staan? Een forum plek op de website waar bijzonder weinig gediscussieerd word. Wij zijn blijkbaar een volk dat graag leest en zijn/haar mening behoud voor de films die we maken. Ik ben nu voor behoud van de Gazet, is ook leuk voor later als er iets in staat wat ik wil bewaren. Digitaal gaat dat zo lastig...

Sander Jansen / 09-12-2008

Tja, dan zou er toch wel een volwaardig alternatief moeten komen. Berichten van het bestuur en andere relevante berichten (behalve nieuws) komen tot nu toe alleen in de Gazet naar buiten. Moet wel zeggen dat ik de DDG Gazet wel een soort van tastbaar DDG-ding vind en prettig leesbaar. Is er al gepraat over mogelijke alternatieven? Op zich zijn veel artikelen ook fijn via de website te lezen. Je merkt het, ik ben in dubio.

Vincent Monnikendam / 24-12-2008

De redactie schrijft zelf: ".......De redactie van de Gazet vindt natuurlijk dat het blad wel degelijk bestaansrecht heeft: achtergrondartikelen als in de Gazet zijn minder geschikt als snel te lezen webartikelen ........ het blad dient tevens als visitekaartje van de DDG ......." Dus, laat dit DDG-bulletin maar gewoon doorbestaan, desnoods in afgeslankte vorm met weglating van magere vrij inhoudloze interviews.Overigens zou een nieuw DDG-logo wel zeer wenselijk zijn ter vervanging van dat onbenullige clichéstoeltje.

Je moet inloggen om te kunnen reageren

Dutch Directors Guild - Rokin 91 - 1012 KL Amsterdam - tel: +31 (0)20 6842807 - fax: +31 (0)20 6885299 - info@directorsguild.nl
website © filmpeople.nl