OVERLEVEN
KRAZZ - Femke Hoyng
Ik ben vreselijk
Cinedans openingsfilm
Silent Snow trailer
In de woestijn fiets je niet
Just a Tool
Een spoor van Schuim

DDG forum

Van: Sander Jansen 13-02-2008

de nieuwe site

Graag uw opmerkingen, aanmerkingen en bugmeldingen !

24 reactie(s):
Hidde Simons / 14-02-2008

im wim verstappen heeft een spam-lijst aan reacties.

DDG / 14-02-2008

is opgelost

Sander Jansen / 14-02-2008

ook films/producties toevoegen werkt weer.

Sander Jansen / 14-02-2008

wordt nog aan gewerkt: beeldverhouding bij ddg tv.

Fedor Sendak / 21-03-2008

ziet er super uit Sander....

Udo Prinsen / 28-03-2008

Bedankt voor deze site - verhoudingen 16:9 lijkt niet helemaal te werken, of misschien doe ik iets niet goed hoor. . . .

Sander Jansen / 30-03-2008

Ga ik naar kijken.

Norbert ter Hall / 05-04-2008

Eerst de lof, dan de details. Het ziet er geweldig uit !!!!!!!! - Waneer een naar een nieuwe pagina doorklik is die vaak een splitsecond te zien, waarna de pagina helemaal wit wordt. Als ik de pagina dan opnieuw inlaad wordt hij pas zichtbaar. - Het vierkante kader van de fotootjes in je filmlijst snijdt soms de afbeelding onhandig af. Is herkadreren mogelijk? - Kan je zelf de selectie van "recent werk" beïnvloeden? - Ik heb filmpjes in quicktime, kan ik die ook uploaden?

Sander Jansen / 07-04-2008

Ha Norbert, Welke computer/browser/besturingssyteem gebruik je? Nu is hij al op veel computers getest, dit herken ik niet.? Filmpjes in Quicktime kun je zeer waarschijnlijk ook uploaden (meeste kan hij converteren) Blijf wel binnen de 100 MB bij het uploaden, anders zit je een hele tijd te wachten en gebeurd er uiteindelijk niks. Ik ga nog even kijken naar dat vierkante kader, misschien dat er een correctie is toe te passen.

Norbert ter Hall / 07-04-2008

Ha Sander, ik gebruik apple/Mac OS X 10.4.11/safari

Janine Prins / 13-04-2008

Hallo Sander, erreg leuk dat we nu beeld kunnen uploaden! Vanmiddag voor het eerst eens mee geexperimenteerd en inderdaad: het duurde tegen de 20 minuten voordat mijn .flv bestand van 8.7MB er was maar toen kwam het scherm met de melding "bezig met converteren, even geduld". Wat moet er dan nog naar wat geconverteerd worden? En waarom duurt DAT zo lang? Ik besloot het na ruim een half uur te negeren en hopla de boel werkte gewoon. Pure magie.

Sander Jansen / 14-04-2008

Ha Janine, Dat tekstje is een beetje misleidend. Elke 5 minuten wordt er gecheckt of er nieuwe films zijn geupload, als dit een flv is hoeft er natuurlijk niet meer geconverteerd worden (maar conversie kan wel vanaf quicktime bv). De pagina wordt nog niet ververst als de conversie klaar is of als het bestand is herkend als flv... Zal ik wat aan doen. Wat je andere probleem betreft: Ik begrijp de behoefte om films in een andere volgorde te kunnen zetten, keuzes te maken in films die bij je profiel staan. Ga ik iets voor bedenken.

Sander Jansen / 15-04-2008

Er is nu een mogelijkheid om producties wel of niet op de voorpagina te zetten (maximaal 4 worden getoond). Klik op een productie om dit te veranderen.

En producties wissen kan ook weer..

hmm, Norbert ik begrijp nog steeds niet waar jouw probleem vandaan komt. Erg raar. Hebben meer mensen dit?

-

Janine Prins / 15-04-2008

Hardstikke fijn - meteen gedaan. Met welke cms software werk jij?

Sander Jansen / 16-04-2008

cms is een door Fedor en mij (=filmpeople.nl) ontwikkeld en geschreven cms! (in opbouw nu.., dus met kleine kinderziektes :-) ), ook filmstart draait hiermee.

Janine Prins / 16-04-2008

wow dat maakt extra nieuwsgierig... maken jullie maatwerk mbv Drupal of Joomla oid of schieten die te kort voor specifieke wensen mbt bewegend beeld?? voor ons filmmakers is het best lastig om de weg te vinden in de digi-jungle wanneer je een eigen dynamische site wilt laten bouwen - alle achtergrond info over do's/don'ts & choices lijkt me welkom tenzij... je op de DDG-site je eigen pag. dusdanig zou kunnen uitbreiden (ook met andere activiteiten + pdf's) dat eigen sites voor leden niet meer nodig zijn

Sander Jansen / 21-04-2008

We zijn zelf ook filmmakers/regisseurs (en lid van DDG), hebben ons gespecialiceerd in tools en sites voor filmmakers. We moeten maar zien wat de DDG site in de toekomst kan bieden voor de makers. Als je specifieke wensen hebt, kunnen we daar zeker naar kijken. (stel maar op...) Site draait niet op drupal of Joomla, deze tools doen goed waar ze voor bedoeld zijn, maar zijn vaak niet specifiek genoeg en daardoor in de basisversie niet altijd goed bruikbaar. Ipv drupal uit te kleden / te modificeren hebben we er voor gekozen zelf een systeem te ontwikkelen. Je vraag zoals je hem stelde is erg algemeen maar mocht je nog specifieke vragen hebben: stel ze hier of per mail!

Martijn Winkler / 24-04-2008

Hoi Sander, Complimenten voor de site, allereerst! Intuïtief in gebruik, en heel compleet. Ik heb wel een suggestie voor dit forum: toevoegen van datum/tijd per post of reactie. Dan heb je een beter beeld van de actualiteitswaarde van een lopende discussie. En je ziet een beetje dat de site "leeft". Maar misschien is dat technisch te uitgebreid om door te voeren?

Martijn Winkler / 24-04-2008

O, en ik kan geen 'volgende' knop of link vinden om naar deze tweede pagina van de reacties gaan (behalve via adresveld row=1 veranderen in row=2, maar dat lijkt me niet de bedoeling).

Sander Jansen / 24-04-2008

hmm, klein bugje, maar nu verholpen.. Je hebt gelijk wat betreft die datum.

Hidde Simons / 14-05-2008

Als ik de site open heb ik in het rechter blok staan in rode kleine letters: error messages disabled. Ik werk op Firefox Mac- OS X 10.3.9 Is het een idee om de laatste vraag boven aan de pagina te doen, dan hoef je niet elke keer langs alle vragen te scrollen....

Je moet inloggen om te kunnen reageren

Dutch Directors Guild - Rokin 91 - 1012 KL Amsterdam - tel: +31 (0)20 6842807 - fax: +31 (0)20 6885299 - info@directorsguild.nl
website © filmpeople.nl